Darmowa dostawa

Darmowa dostawa od

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Jak wygląda sprawna organizacja pracy biurowej? Poznaj nasze wskazówki!

0

Biurko ugina się od stosu piętrzących się dokumentów. Klienci dzwonią zniecierpliwieni. Nawał obowiązków Cię przytłacza, a Ty nie masz gdzie zjeść drugiego śniadania? Stop! Najwyższy czas wprowadzić zasady, które usprawnią działanie w Twojej firmie. Szybko przekonasz się, że dobra organizacja pracy biurowej to podstawa, od której warto zacząć. Jakie poczynić kroki, żeby cieszyć się efektywnym i przyjemnym funkcjonowaniem w firmie? Podpowiadamy!

Wzorowa organizacja pracy biurowej — korzyści

Przemeblowanie, wymiana asortymentu, nowe wyposażenie przy biurku... Nie przekonuje Cię to? Musisz wiedzieć, że odpowiednie warunki pracy sprzyjają również większej efektywności. Zmniejszając wysiłek pracowników, jednocześnie zwiększamy ich wydajność. Eliminując bałagan na biurku czy stare akcesoria zwiększasz swoją koncentrację. Nie ma niepotrzebnych przedmiotów, które Cię rozpraszają. Nieodpowiednie warunki mogą prowadzić do stresu wśród pracowników. Stwarzając te dogodne — eliminujesz również stres. Dobra organizacja pracy pozytywnie wpływa na wizerunek całej firmy.

Organizacja pracy biurowej — dobry plan to fundament 

Każda zmiana powinna zaczynać się od planu, dzięki któremu łatwiej będzie wdrożyć nowe zasady. Na początek przejdź się po biurze i oceń, jakie przestrzenie wymagają udoskonalenia. Sporządź listę, na której wypunktujesz ważne kwestie, np. uporządkowanie dokumentacji, konieczność segregacji faktur itp. Zwróć też uwagę na miejsce pracy swoich podwładnych. Być może zajdzie potrzeba przeorganizowania ich stanowisk lub zakupu dodatkowych akcesoriów.

Dbałość o pracowników, czyli ergonomia pracy

Twoim zadaniem jest obiektywna ocena czy praca jest komfortowa, czy też nie. Zastanów się nad zakupem podpórek pod plecy, wygodnych podnóżków czy żelowych podkładek pod nadgarstek. Czasem drobny gadżet sprawi, że ludziom będzie pracowało się lepiej. Sprawdź też, czy wszyscy mają pod dostatkiem artykułów biurowych, archiwizacyjnych czy drobiazgów piśmienniczych.

Sprawna komunikacja 

Pamiętaj również, by logicznie rozmieścić urządzenia biurowe. Kserokopiarki i drukarki nie mogą znajdować się w ciągu komunikacyjnym. Dobra organizacja pracy biurowej to także zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom.

Zaplecze socjalne jest ważne

Praca bez przerwy na kawę czy śniadanie przestaje być efektywna. Planując poszczególne pomieszczenia, musisz uwzględnić również pokój socjalny i odpowiednio go zaopatrzyć. Powinny się w nim znaleźć podstawowe artykuły spożywcze — kawa, herbata, woda czy cukier. Warto wygospodarować jakąś strefę na środki czystości, papier i ręczniki czy kosze na śmieci.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl